Autogén tréning


Az autogén tréning az egyik legjobban megalapozott, legjobban kutatott módszer, amely erősíti a test természetes öngyógyító mechanizmusát. Az „autogen” szó görög eredetű, az „autos” jelentése „ön”, a „genos”-é pedig „származik”. Tehát valami saját magunkból származik. A „trening” eredete trenírozni, gyakorolni. Rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatról van szó, amely során a teljes ellazultság szomatikus és pszichés állapota érhető el. Az autogén tréning lényege, hogy a rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatokkal – belső koncentrációval és önmagunkra irányuló passzív figyelemmel – létrehozzuk a pszichés és testi ellazultságot. Ebben az alvás határán lévő relaxált állapotban elménk befolyásolni képes testünk ön-regulációs rendszerét, amely a keringést, szívritmust és lélegzést is kontrollálja. Az autogén tréning eljárás lehetővé teszi a stressz kontrollálását oly módon, hogy megtanítjuk autonóm idegrendszerünket ellazítani. Ez a módszer a passzív koncentráció fogalmára épül, azaz azáltal próbáljuk meg elérni az ellazulás során megfogalmazott célunkat, hogy nem dolgozunk rajta aktívan, csak hagyjuk, hogy megtörténjen. Ezt a módszer úgy teszi lehetővé, hogy a rendszeres gyakorlással a testi és pszichés működésünket aktuális céljainknak megfelelően leszünk képesek szabályozni.

 

Mire leszünk képesek, ha megtanuljuk?

 

Belső nyugalmunkat képesek leszünk könnyebben és tudatosabb módon elérni. Az autogén tréning segítségével képesek leszünk a stressz, félelem és fájdalom csökkentésére, valamint könnyebb módon való kezelésére. Segítségével akaratlagos és vegetatív folyamatok harmonizálása is létrejön. A zavaró tényezők kiküszöbölésével, teljesítményünkben növekedés várható, valamint koncentrációs, tanulási, emlékezeti képességünk is javulni fog. Mindezek mellett az autogén tréning segíthet a nemkívánatos szokások, viselkedési módok leépítésében, valamint a pozitív növekedést szolgáló új szokások elmélyítésében, életünk hatékonyabb megélésében.

Lap tetejére